Booker, uddannet kontorassistent
”Jeg arbejder i Contact Centret. Vi har døgnåbent 365 dage om året. Vi håndterer NT’s bestillingskald 24:7. — Uden for normal åbningstid overtager vi også kaldene fra trafikselskaberne i resten af landet (bortset fra Bornholm), nemlig Movia, Midttrafik, Fynbus og Sydtrafik. Så kan de også holde fri engang imellem.
Jeg booker ture, både handicapture, lægekørsler — og Flexture, dvs. kollektiv trafik, hvor vi kun kører, når der er behov for det.
For at udføre mit arbejde bruger jeg nogle systemer, som hjælper mig med at finde adressen, som borgeren beder om at blive hentet på — og kørt til. Hvis der er problemer med at finde adressen, bruger jeg Krak eller Google Maps. Og hvis en bil er forsinket fx på grund af vejarbejde, kan jeg tracke den og give borgeren besked. Herudover har vi en vidensdatabase, som hjælper mig med til at holde styr på alle vores regler.
Jeg har arbejdet her i snart i 15 år. Jeg elsker mit arbejde, fordi jeg snakker med rigtig mange forskellige mennesker hver dag.
Jeg aner aldrig, om det næste kald er fra en ung, en ældre, en handicappet eller en helt 17. kategori. Borgerne spænder lige fra dem, som ikke kan tale pga. en hjerneblødning, og som kræver, at jeg tager mig tid til at forstå dem, til børn – uanset om de er 12 eller 30 år – der enten selv eller får deres mor til at ringe ind for at booke en tur til fx en fritidsaktivitet. Jeg snakker også med gamle fru Sørensen, som måske er ked af det, fordi hun ikke kan finde ud af, hvor en adresse ligger. — Alle kald kræver, at jeg kan sætte mig ind i det andet menneskes behov, og at jeg har den professionelle kasket på, samtidig med at jeg overholder vores regler. Jeg elsker regler, fordi rammerne gør det nemmere for mig at hjælpe. Borgerne skal nemlig altid have det serviceniveau, de har krav på.
FlexDanmark er en mega god arbejdsplads med plads til alle – også til sådan en som mig med nogle skavanker. Kollegerne er guld værd: De er hjælpsomme og et bredt miks. Det er vigtigt, at de kender mig så godt, at de kan se, hvis jeg har en dårlig dag pga. smerter. Vi hjælper i det hele taget hinanden rigtig meget.”