Når du søger et job hos FlexDanmark, har vi brug for en række oplysninger om dig, for at vi kan finde den rette kandidat blandt ansøgerfeltet.
De fleste af oplysningerne er nogle, du selv giver os. Men vi får også brug for at indhente referencer fra bl.a. tidligere ansættelse, hvis vi ønsker at ansætte dig, ligesom vi kan bede dig om at udføre tests.
I vores privatlivspolitik nedenfor kan du læse, hvordan vi behandler dine oplysninger.
Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine oplysninger eller til ansættelsesforløbet, er du velkommen til at kontakte vores HR-konsulent Vivi Nielsen på vni@flexdanmark.dk eller på tlf. 96 20 48 28.
Data-ansvarlig
FlexDanmark er dataansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger.
Du kan kontakte os her:
FlexDanmark
Tankedraget 7, 3.
9000 Aalborg
CVR nr.: 3441 1425
Tlf.: 96 20 48 00
Vores databeskyttelsesrådgiver (DPO)
For spørgsmål om dine databeskyttelsesrettigheder og begæring om indsigt mm. kontakt da venligst vores databeskyttelsesrådgiver:
Bech-Bruun Advokatpartnerselskab
Langelinie Allé 35
2100 København Ø
CVR nr.: 38 53 80 71
Tlf.: 72 27 30 02
E‑mail: dpo.flexdanmark@bechbruun.com
Sikker beskedfunktion via: https://dpo.bechbruun.com/flexdanmark
Vi opfordrer til, at du bruger den sikre beskedfunktion, hvis din henvendelse indeholder følsomme eller fortrolige oplysninger.
Hvilke oplysninger indsamler vi?
I forbindelse med ansættelsesprocessen kan vi behandle sædvanlige oplysninger om bl.a. dit navn og kontaktoplysninger, alder og civilstatus, tidligere ansættelsesforhold og uddannelse, udtalelser, eksamensbeviser og lønniveau, overenskomst, foto mv.
Vi har normalt ikke brug for oplysning om dit CPR-nummer, sygdom og graviditet, medmindre oplysningerne er relevante for den pågældende stilling, og følsomme oplysninger såsom etnisk oprindelse, politisk, religiøs eller filosofisk overbevisning, seksualitet og fagforeningstilhørsforhold.
Hvis du vælger at give os sådanne oplysninger, er det udtryk for, at du har samtykket hertil. Er du en af de kandidater, vi vil gå videre med, vil vi bede dig om at udfylde en DiSC-profil, som giver et indblik i din adfærd på arbejdet og foretrukne arbejdsstil.
Vi har også brug for at indhente referencer fra tidligere ansættelsesforhold, hvis vi vælger at tilbyde dig ansættelse.
Brug af test og referencer vil kun ske med dit samtykke.
Tilbyder vi dig jobbet, vil du skulle aflevere en straffeattest i forbindelse med underskrivelse af ansættelsesbrevet.
Hvem har adgang til dine oplysninger
Vi opretholder en meget høj grad af fortrolighed omkring de oplysninger, vi modtager fra dig.
Følgende vil have adgang til oplysningerne: Rekrutterende chef, deltagere i ansættelsesudvalget (typisk to kolleger fra afdelingen), HR og den ansvarlige for HR-systemet.
Skal der indgås aftale om ansættelse, vil tillidsrepræsentanten fra den forhandlingsberettigede organisation få adgang til din ansøgning mv.
Dine oplysninger vil ikke blive videregivet til modtagere uden for FlexDanmark uden dit samtykke.
Formål og behandlingshjemmel
Dine persondata vil udelukkende blive anvendt i forbindelse med ansættelsesprocessen. Vores retsgrundlag for behandlingen er dit samtykke, jf. Databeskyttelsesforordningens Artikel 6.1.a), Artikel 6.1.b) og Artikel 9.2.a).
Opbevaringstid
Hvis du tilbydes ansættelse hos FlexDanmark, overføres de oplysninger, som er indhentet i forbindelse med ansættelsesproceduren, til din fremtidige personalesag hos os. Du vil blive orienteret om Privatlivspolitik for ansatte hos FlexDanmark i forbindelse med ansættelsen.
Hvis vi ikke kan tilbyde dig ansættelse til den pågældende stilling, vil vi gemme din ansøgning mv. i 6 måneder, hvis du har givet os samtykke hertil i forbindelse med indsendelse af din ansøgning. Vi ønsker at gemme din ansøgning, således at vi kan kontakte dig, hvis vi får en anden stilling, som kunne være noget for dig.
Hvis du ikke har givet os samtykke, vil din ansøgning blive slettet, når stillingen er besat. Du kan til enhver tid bede os om at slette dine oplysninger tidligere. I så fald skal du kontakte os.
Dine rettigheder
Lovgivningen giver dig nogle generelle rettigheder.
Hvis du ønsker at gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os. Vi vil undersøge, om betingelserne er opfyldt. Hvis det viser sig, at vi ikke kan imødekomme dit ønske, vil vi altid skriftligt forklare dig hvorfor.
Ret til at se oplysninger (indsigtsret)
Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.
Ret til berigtigelse (rettelse)
Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.
Ret til sletning
I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.
Ret til begrænsning af behandling
Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på, at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
Ret til indsigelse
Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger.
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.
Klager
Hvis du ikke er tilfreds med vores behandling af dine personoplysninger, vil vi gerne have, at du kontakter os.
Du har også ret til at klage til Datatilsynet, der fører tilsyn med overholdelse af persondatalovgivningen. — Se hvordan du kontakter Datatilsynet på www.datatilsynet.dk.
Sidst opdateret: 5. marts 2019