Vi leverer løsninger, der hjælper trafikselskaberne med at køre borgere, der enten ikke kan benytte — eller ikke har adgang til — traditionel kollektiv trafik.
Vi driver også et landsdækkende callcenter, der håndterer bestillinger og trafikstyring af trafikselskabernes flextrafik. Desuden håndterer vi systemovervågning og ‑support af flextrafiksystemerne.
Nedenfor kan du læse om vores forskellige serviceydelser.
Bestillingsmodtagelse
Vores Contact Center besvarer opkald for trafikselskabernes bestillingscentraler efter aftale. Via et avanceret telefonsystem kan vi se, hvilket område opkaldet vedrører. Vi kan derfor modtage bestillingen og håndtere den efter de regler, der gælder for det område, kunden ringer fra.
Bestillingsmodtagerne hjælper også personalet på sygehuse eller andre steder, hvor personalet selv kan bestille kørsel online.
Bestillinger af ture foregår gennem de enkelte trafikselskaber.
Trafikstyring
I Contact Centret varetager vi også trafikstyring.
Trafikstyrerne er en slags flyveledere, bare med biler. De overvåger kørslen direkte via forskellige systemer. Hvis der er risiko for, at der opstår forsinkelser, tager trafikstyreren hånd om problemerne ved at justere planlægningen for at undgå forsinkelsen.
Trafikstyrerne har løbende kontakt til de chauffører, der kører bilerne, og hjælper dem, hvis de har problemer i forbindelse med kørslen.
Driftsovervågning og trafikstyring af flextrafik sker hele døgnet.
Systemovervågning og ‑support
Vi sørger for, at de systemer, som kunderne bruger til at bestille og styre flextrafikken, fungerer. Vi er bl.a. ansvarlige for de servere, der håndterer bestilling og planlægning, og som løbende sikrer, at den nødvendige kapacitet er til rådighed.
Hvis der opstår problemer med systemerne, er det vores IT-afdeling, der lokaliserer problemerne og løser dem, evt. i samarbejde med andre.
Implementering og oplæring
Implementeringsfasen er afgørende, for at flextrafikkørslen bliver en succes. Vi arbejder derfor tæt sammen med kunden i alle faserne op til første køretur og er til stede i den første periode, hvor kørslen foregår.
Vi tilbyder også oplæring og efteruddannelse af bestillingsmodtagere og trafikstyrere.
Strategi og udvikling
Vi arbejder løbende på at videreudvikle de IT-systemer, vi bruger til at koordinere kørslen, så de opfylder kundernes krav. Arbejdet foregår i samarbejde med leverandørerne af programmerne og på kontoret i Aalborg.
Udviklingsarbejdet består også i at forme flextrafikken i fremtiden, så den bliver et endnu stærkere supplement til – eller en del af – den kollektive trafik.
Vores strategigruppe består af repræsentanter fra trafikselskaberne og fra FlexDanmark.
Gruppen driver den FlexDanmarks strategiske udvikling. Gruppen har både den faglige indsigt og strategiske forståelse for at kunne deltage i en debat om den strategiske udvikling. Gruppen vejleder også FlexDanmark i forhold til den strategiske planlægning og strategiske udvikling. Det indebærer at formulere, hvor FlexDanmark er nu, hvor vi skal hen, og hvordan vi kommer derhen.
Vi holder strategigruppemøder efter behov. FlexDanmarks øverste ledelse er dem, der leder møderne.