Konsulent, bachelor i historie og kandidat i turisme
”Jeg arbejder i Contact Centret. Jeg blev færdig på universitetet i 2010 og havde derefter et par job med tilskud. Det var midt i finanskrisen, så jeg måtte sadle om, fordi der ikke var job at få inden for turisme.
I 2012 skulle der ske noget nyt. Jeg havde læst sammen med én, der arbejdede som afløser i Contact Centret. Han anbefalede mig at søge uopfordret, så det gjorde jeg. Først var jeg ansat 6 måneder i en tidsbegrænset stilling som booker; derefter blev jeg fastansat som trafikstyrer.
I mit job som trafikstyrer skal jeg klare afvigelser, som ikke kan håndteres af vores it-system.
Jeg har kontakt med chauffører og vognmænd, når der opstår problemer, som fx hvis en chauffør ikke kan finde den borger, der skal hentes. Jeg har også kontakt til regioners og kommuners kørselskontorer, som står for visitation af borgere. Eller hvis der er kø på linjen i vores book-afdeling, overtager trafikstyrerne bestillingskald for at lette presset. Eller hvis en vognmand ønsker at lukke sin bil ned for kørsel resten af dagen. Eller … Der er mange eksempler.
Vi planlægger også trafikselskabernes vognmandskontroller, som sikrer, at flextrafik-bilerne er i orden mht. de rigtige tilladelser, lovpligtigt udstyr osv. Det sker et par gange om ugen og har helt klart en signalværdi.
Vi er gode til at lære af hændelser – fx events, så vi kørselsmæssigt kan være på forkant med dem en anden gang. Vi laver nemlig statusmails på alle vores vagter, som vi alle nyder godt af.
Jeg håndterer også alarmer ved forsinkelser/afvigelser, hvis en chauffør fx har glemt at trykke frem, dvs. ”næste tur”.
Det er et afvekslende job med en blanding af både spændende og rutineprægede opgaver. Som fastansat er man tovholder og sikrer, at der på trafikstyrerholdet er styr på pauser, alarmhåndteringen og statusmailen. Oftest får man mange spørgsmål fra afløsere om udfordringer og problemstillinger, som har med driften at gøre — eller ture, som ikke kan planlægges. Så summen af alle de spørgsmål er med til at holde mig skarp.
Herudover er jeg arbejdsmiljørepræsentant for Contact Centret, hvor jeg er i dialog med vores MED-gruppe, som jeg ellers ikke ser så meget i løbet af dagen.
Jeg er jeg glad for det, jeg laver – meget! Ellers havde jeg ikke været her i så lang tid.
Det bedste er, at vi har et godt sammenhold i afdelingen. Jeg har nogle gode kolleger — det er vigtigt at fremhæve! – Vi har dejligt fleksible, unge mennesker i en periode inden deres videreuddannelse — og nogle lidt ældre personer i faste stillinger.
Det har været dejligt at være afsted med kolleger fra de andre afdelinger på både FlexAkademi og til strategidage. Man kommer ellers nemt til at sidde i sin egen verden med korslagte arme, så det er godt at ryste posen — og at få en helhedsforståelse.”