Contact Center-chef, uddannet to-sproglig korrespondent
”Da jeg kom til FlexDanmark i 2015 var det i sammenligning med min tidligere arbejdsplads (Sonofon/Telenor) en meget lille organisation. Der var ingen HR-deling, ikke de samme regler og procedurer, som jeg var vant til, og end-to-end-processerne var også meget forskellige. Gradvis er der blevet introduceret en række tiltag, som har gjort en del ting hurtigere og nemmere for os alle.
For mig kommer driften altid først. En typisk dag starter derfor med, at jeg får et overblik over driften og bemandingen fra i går. Det sker via statusmails og rapporter over kald og en angivelse af vores serviceniveau fra vores trafikstyrere og bookere. Den viden supplerer jeg i løbet af dagen med mundtlig feedback fra vores supervisorer. Jeg kan nemlig ikke sidde med alle opgaver selv, men uddelegerer en række til dem. Jeg stiller krav til dem, men jeg har også stor tillid til dem. Måske vælger de sommetider en anden proces og måde at løse nogle af opgaverne på, end jeg selv ville have gjort, men det er OK, når bare vi når frem til samme slutresultat.
Senere på dagen har jeg måske møde med mine supervisorer, hvor vi diskuterer forskellige udfordringer og forslag til løsninger.
En gang om ugen har vi et driftsmøde med Systemdrift, hvor vi diskuterer emner, vi skal være opmærksomme på: Hvad skal vi bringe videre, og hvad skal vi løse her og nu – for at sikre kontinuerlig, optimal drift. Vi vurderer desuden problemernes størrelse og vigtighed.
Jeg bruger også krudt på at kigge fremad. Vi er nødt til allerede nu at tage stilling til, hvilke behov vi får om 1, 3 og 5 år. Derfor har vi konstant fokus på udvikling. Indimellem har jeg brug for at diskutere rekruttering af nye medarbejdere eller opkvalificering af vores nuværende medarbejdere med HR-konsulenten, hvilket munder ud i en plan.
Mit job er super spændende. Som medlem af ledergruppen er jeg med til at påvirke hele virksomheden på det strategiske og taktiske niveau – baseret på min viden fra det operationelle. Det fede ved at være i FlexDanmark er, at vi har et rigtig godt fællesskab; jeg kender ALLE her. Og så har vi en god stemning i virksomheden. Vi har i det hele taget et godt fundament for at køre igennem en forandringsproces for at udvikle os endnu mere. – Jeg spår os en stor udvikling i de kommende år.”